The Last Song
 
lyric / music by Yoshiki
 
Watching the stars till they're gone 注視著夜空中的繁星隱沒
Like an actor all alone 像是孤獨的演員
Who never knew the story he was in 不知道他置身於什麼劇本
Who never knew the story ends 不知道故事的結局
Like the sky reflecting my heart 就像天空中映射出的我的心
All the colors become visible 所有的印象都變得更加鮮明
When the morning begins 當曙光乍現
I'll read last line 我將讀最後一行
 
終雨 抱 夜朝向 緊緊擁抱那無盡的雨 夜晚終將迎向清晨
心濡........... 心又被沾濕..........
 
In endless rain I've been walking 我一直漫步在無盡的雨中
Like a poet feeling pain 像詩人感受傷痛
Trying to find the answers 嘗試尋找解答
Trying to hide the tears 嘗試隱藏淚水
But it was just a circle 但它是循環
That never ends 永不終止
When the rain stops , I'll turn the page 當雨停 我將翻過此頁
The page of the first chapter 這屬於第一章之頁
 
傷 傷 解答 只傷害到那傷痕 一定知道的答案
 問........ 為何又詢問...........
 
Am I wrong to be hurt 被傷害是錯嗎?
Am I wrong to feel pain 覺得痛苦是錯嗎?
Am I wrong to be in the rain 在雨中是錯嗎?
Am I wrong to wish the night won't end 期待無盡的夜是錯嗎?
Am I wrong to cry 哭泣是錯嗎?
But I know , It's not wrong to sing the last song 但我明瞭 唱終曲並沒有錯
Cause forever fades 因為永恆已經消失
 
氣 一人 夜空見 如果察覺到 又是一個人 注視著夜空
少 消 Our memories 一點一點消逝的 是我們共同的記憶
傷 傷 解答 只傷害到那傷痕 一定知道的答案
 問........ 為何又詢問...........
 
I see red 我感到憤怒
I see blue 我感到憂鬱
But the silver lining gradually takes over 但這些都逐漸化為烏雲的銀邊
When the morning begins 直到清晨降臨
I'll be in the next chapter 我將邁入下一章
 
終雨 抱 夜朝向 緊緊擁抱那無盡的雨 夜晚終將迎向清晨
心濡........... 心又被沾濕..........
傷 傷 解答 只傷害到那傷痕 一定知道的答案
 問........ 為何又詢問...........
這首歌,很特別!

很像是雨水一樣...

或許是他的聲音 或許是他的歌詞

總覺得 不再孤獨

一切的傷痕都被撫慰

像是有個人輕輕的抱著我...

即使處境還是一樣

即使眼淚還在

但卻看見了烏雲的缺口

arrow
arrow
    全站熱搜

    手帳貓 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()